Společnost Severočeská dopravní byla zapsána do obchodního rejstříku
24.8.1998. Základní podnikatelský záměr byl a je provozování autobusové
dopravy. Autobusy této společnosti se začaly objevovat na lince
spojující Teplicemi, Lovosicemi a Prahou (linka 580910).
Provozování dalších linek
započalo až v roce 2007, kdy dopravce vyhrál výběrové řízení na
provozování veřejné dopravy v Ústeckém kraji - oblast Ústecko sever.
Předmětem vyhraného výběrového řízení se stalo 5 linek v celkovém
rozsahu 750 000 km/rok až do roku 2014. Pro zajištění provozu na nově
získaných linkách bylo zakoupeno 8 postarších Mercedesů původem z
Německa. Jelikož tyto vozy nesplňovaly přísné limity nastavené Ústeckým
krajem byl podnik zanedlouho po přidělení licencí pokutován. 1.8.2007
bylo rozhodnuto o udělení první pokuty 50 000 Kč. Jelikož společnost
svůj vozový park dále neobnovovala nebyla tato pokuta jediná. Pokuty
postupně přibývaly a součastně rada kraje
odsouhlasila, že pro zajištění dopravy může firmě vypomoci subdodávkou
ČSAD Semily.
Spolupráce se semilským
dopravcem nabírala na obrátkách a aby se předešlo dalším pokutám nebo
dokonce vypovězení smlouvy byly veškeré akcie firmy ke konci roku 2007
společností ČSAD Semily odkoupeny. Vozový park se ihned po odkoupení
radikálně změnil. Místo ojetých Mercedesů původně z Německa se v provozu
na linkách ZDO objevily zcela nové vozy střediska Litoměřice (Sor,Crossway) nebo
novější vozy zapůjčené z ostatních středisek, které budou brázdit
silnice v okolí Ústí nad Labem do doby než budou dodány nové vozy.
Seznam provozovaných linek v ZDO Ústecko - sever
-
592451 -
Ústí n.L. - Chlumec - Telnice - Krásný Les
-
592452 - Ústí n.L. - Libouchec - Tisá - Petrovice
-
592453 - Ústí n.L.- Chuderov - Velké Chvojno - Libouchec - Čermná - Petrovice
-
592456 - Ústí n.L.- Chuderov - Žežice - Chuderov
- Ústí n.L.
-
592457 - Ústí n.L.- Povrly - Český
V roce 2008 byly veškeré linky ZDO provozované v
ústeckém kraji převedeny na
ČSAD Semily. Dopravce se přejmenoval na společnost Autobusová dopravní a dále provozuje pouze dálkovou linku Teplice -
Praha. Ze skupiny Mercedesů si společnost nejprve ponechala pouze jediný
O407 4U4 2303, který byl nasazován na pražskou linku společně s karosou C955
1U0 8598 a nově zakoupenými Sory C9.5 (původně ČSAD Ústí nad
Orlicí). Ostatní vozy byly převedeny ve dvou vlnách na společnosti ČSAD Semily
a ČSAD Jablonec. První vlna zahrnovala vozy:
-
O405N 4U4-2149 nyní 3L3-7518
-
O405N 4U4-2156 nyní 3L3-7519
-
O405N 4U4-2157 nyní 3L3-7520
-
O405N 4U4-2177 nyní 3L3-7521
-
O405 4U4-2302 nyní 3L3-7523
Druhá vlna zbylé 3 provozní vozy
-
O407 4U4-2303 nyní 3L3-7522
-
O405N 4U4-2178 nyní 3L3-7524
-
C955 1U0 8598 nyní 3L3-7569